Tak tahu, tiba-tiba rindu Sunway sangat-sangat.

SUNWAY...
Bumi yang banyak mengajar erti dakwah dan tarbiyyah. Di situ, aku banyak dicorakkan sehingga menjadi aku yang sekarang. Status ku masa tu masih lagi seorang mad'u yang di bawah jagaan akak-akak tersayang. Di situ ramai ikhwah akhawat yang dilahirkan. Di situ, terbina suatu ukhwah yang hanya berpaksikan semata-mata kerana Allah Taala. Yup, Sunway bumi tarbiyyah walaupun kami minoriti muslim kot. Orang cakap macam oversea cuma tak ada salji je.

Orang mungkin ramai tak mengenali aku sebab kelas yang berbeza. Rumah lain-lain. Yang menyatukan kita bila hadirnya program dnT. Kalau yang kenal pun rakan-rakan akhawat. Hanya beberapa orang sahaja bakal doktor muslim di situ. Selebihnya bakal-bakal saintis(bioteknologi) dan jurutera.

masa muslimah day:)

 
konvo hassan al banna



duat:)

(x taw ciplak gambar dari sape)

Mungkin tiada rezeki untuk bersama daie-daie dan sama-sama membina diri dan mad'u di sana setelah aku dipindahkan ke CUCMS. Sangat jeles sebenarnya bila tengok kalian semua makin giat 'bergerak' tapi makin bersyukur sebab makin ramai ikhwah akhwat yang di bina. Takpe, tiada rezeki di sini, mana tahu alam seterusnya kita bersama kan?

InsyaAllah:)

1 teguran:

atTahirah said...

insyaAllah.. masa kan tiba utk giliran Jie pula 'bergerak' kencang di sana! ameen..

Post a Comment